• da
  • en
  • de
  • fr




Historik

2015

Bent Nasser har per 30.04.1015 valgt at træde ud af Riis Logistics A/S, og det meget tætte samarbejde på bogholderi og administrations delen ophører ligeledes per 30.04.2015. Bent vil herefter koncentrere sig om arbejdet som administrerende direktør for Spedition Christensen A/S

Som et yderligere træk mod et kommende generationsskifte har Per Bünger Christensen valgt ligeledes per 30.04.2015. at udtræde af Spedition Christensen A/S, således at firmaet fra den 01.05.2015 er ejet af Gert Andresen, Jakob Nørby, Ole Mortensen og Bent Nasser.


Spedition Christensen A/S startede i 1978 med hovedsageligt at transportere industrigods mellem Danmark og Frankrig, men i dag køres industrigods til alle vesteuropæiske lande.

2011

Pressemeddelelse af Gwyn Nissen

De har prøvet det én gang før, blot med omvendte fortegn: i 2001 var det Bent Nasser og Per Christensen, der som led i et generationsskifte overtog ejerandele i Spedition Christensen. I år, ti år senere, er et nyt generationsskifte påbegyndt, og ejerkredsen er nu udvidet med tre unge medarbejdere.
- Vi gjorde os nogle overvejelser, om vil skulle sælge virksomheden til anden side, men det havde med stor sandsynlighed betydet, at virksomheden var blevet lukket. Og da det ligger os meget på sinde, at bevare arbejdspladserne, var et frasalg ikke noget alternativ, siger Bent Nasser. Med sine 58 år nærmer han sig pensionsalderen, men han har ikke tænkt sig at holde foreløbig. Alligevel har det været vigtigt for ham og hans partner gennem ti år, 44-årige Per Christensen, i god tid at finde en løsning på fremtiden. Valget faldt på tre egne medarbejdere: 42-årige Ole Mortensen, der har været ansat i sammenlagt ti år og blev hentet tilbage til Spedition Christensen som et led i generationsskiftet, 33-årige Jakob Nørby, der har været i virksomheden i tre år, og 40-årige Gert Andresen, der har været ansat siden 2004. De har hver overtaget 10 procent af virksomheden.

Ny styrke
- Jeg håber, at det er en god måde at afvikle min andel på, og samtidig udvikle virksomheden. Det skal i hvert fald komme an på en prøve siger Bent Nasser, der synes, at det nye samarbejde er kommet godt fra start.

- Vi regner med, at det er et tiltag, som kan styrke virksomheden - det skulle gerne være en positiv investering i fremtiden, siger Per Christensen.

Der er lagt op til en glidende overgang, hvor de tre nye medejere gradvist overtager en større del af virksomhed - og af ansvaret.

Skulderklap
- Jeg har set det som et skulderklap og en mulighed for at udvikle mig selv i en ny retning, siger Jakob Nørby, som gerne ville blive i Spedition Christensen, som han betegner som en ”spændende virksomhed”.

Men de nye medejere har også haft mange overvejelser, inden de tog imod tilbuddet. Ikke mindst Ole Mortensen, som blot få måneder forinden havde forladt virksomheden – og nu er vendt tilbage som medejer.

- Jeg har dog altid haft en drøm om at blive selvstændig og den konstellation, at vi er flere om det, tiltalte mig, siger Ole Mortensen. Og så var der investeringen – lidt mere end det sædvanlige husholdningsbudget derhjemme – som også lige skulle ”fordøjes”.

- Jeg er dog meget fortrøstningsfuld og ser meget frem til at være med til at udvikle virksomheden. Det bliver en udfordring, siger Gert Andresen.

Ny hverdag
Selv om de tre i dagligdagen arbejder med de samme ting som tidligere, har hverdagen alligevel ændret sig en smule for dem. De har ganske vist altid sat en ære i at gøre tingene så godt som muligt og tjene den sidste krone hjem til virksomheden. - Men nu tænker jeg alligevel mere og forsøger at se tingene i en sammenhæng, erkender Ole Mortensen, mens Gert Andresen forklarer, at ”med ansvaret for at tjene penge til virksomheden, følger der selvfølgelig også bekymringer med i kølvandet”.

Og at ansvaret er stort lægger Bent Nasser heller ikke skjul på: virksomheden har nemlig aldrig lavet et underskud og selv under krisen lykkedes det at bevare medarbejderstaben – ja faktisk voksede den.

Virksomhedens ånd
Ændringer vil der givetvis også komme undervejs, men for nuværende er det ifølge Ole Mortensen vigtigt, at ”udvikle virksomheden samtidig med at bevare ånden på arbejdspladsen”.

- Det at vi nu er medejere har da heller ikke ændret noget i hverdagen i forhold til vore kolleger, understreger Gert Andresen. Nu sidder vi bare i bestyrelseslokalet og er med til at tage beslutningerne.

Facts
Spedition Christensen
Spedition Christensen A/S har sit sæde i Padborg, hvor der er 27 medarbejdere i administration og lager. Virksomheden disponerer over 40 trækkere – delvis egne og delvis indlejede – samt 50 egne trailere. Spedition Christensen A/S blev etableret i 1978 af speditørerne Bent Nasser og Volmer Haberlandt samt vognmand Halfdan Christensen.

2001 gennemgik virksomheden sit første generationsskifte, idet Volmer Haberlandt og Halfdan Christensen ikke længere er i ejerkredsen. I stedet overtog Halfdan Christensens søn Per Christensen og Bent Nasser hver en halvpart af virksomheden. I det andet generationsskifte, der er blevet indledt i år, har Bent Nasser og Per Christensen hver 35 procent af aktierne, mens Ole Mortensen, Jakob Nørby og Gert Andresen har hver ti procent af aktierne.

2004

Vort speciale har været transportopgaver til og fra Frankrig – hvor vi kender virksomhedskulturen. Vi taler sproget og vi ved at advisering og forudgående aftale om ”rendez-vous” er nødvendig for at transport og levering kan forløbe gnidningsløst. Det er noget vi ved, fordi vi dagligt siden 1978 har arbejdet med transport til og fra Frankrig. 

Denne ekspertise har vi, efter at have ansat Gert Andresen og Poul Petersen, videreført til også at omfatte Tyskland - som nu er vores næst største marked.

2001

Firmaet har siden 2001 været igennem et generationsskifte og firmaet ejes idag af Bent Nasser og Per Christensen. Den daglige ledelse af speditionsafdelingen varetages af Bent Nasser, mens Per Christensen tager sig af vognmandsafdelingen.

1978

Spedition Christensen blev etableret i 1978 af speditør Bent Nasser, speditør Volmer Haberlandt og vognmand Halfdan Christensen.
Vort speciale var transportopgaver til og fra Frankrig – hvor vi kendte virksomhedskulturen og derfor startede op med 3 biler.


I forbindelse med klager eller tvist, henvises til ankenævnet for biler - www.bilklage.dk

Udviklet af seek4cars.net